zuider eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van mel en kelsey - WaarBenJij.nu zuider eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van mel en kelsey - WaarBenJij.nu

zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg mel en kelsey

12 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We zijn er hoor! Inmiddels (bijna) het hele zuidereiland gedaan, want we zijn alweer bij onze eindstop, Christchurch. Het viel niet mee om een goede internetzaak te vinden, sorry!
Het zuideiland is erg hoog met al die bergen. En ook heel groen met prachtig regenwoud. We zijn in Abel tasman aan de westkust gaan skydiven. Dat was toch tof ! Met uitzicht op het noordeiland, bergen en stranden, hadden we geen tijd om te stressen want dde man waaraan je vast zat springt er zo uit! Abel tasman heeft eigenlijk de enige echte mooie stranden. Goude stranden aan pacific blauwe zee.
Verder naar beneden kwamen we bij sneewtoppen en glaciers. Kelseys favoriete natuur verschijnsel, het was erg mooi. Onderweg zijn we een paar dagen in Wanaka gebleven, bij onze fietser vriend. Daar zijn 2 grote meren, en als het stil ligt, spiegelen de bergen met sneeuw erin.
ZUlke meren heb je overal hier. Daar gaan we vooral heen. De 1 is nog meer baby blauw als de ander, en met de alpen geeft dat een magisch plaatje.
We camperen vooral vrij, in eht bos of aan de zee. We hebben ook wilde zeehonden gezien, wat een schatjes!
Ojaa, in het zuiderlijke puntje hebben we een prachtige loop gedaan in de Alpen. De Kepler track. Met ons geluk voor mooi weer, was dit het mooiste wat we gedaan hebben. Normaal doe je hier 3 / 4 dagen over. Maar goed, ons geldgebrek liet ons dat in 2 dagen doen! appeltje eitje, strompelen we aan het eind op sokken en kreupel naar de snel weg om toch de laaste 3 uur te liften naar onze auto.
Mel heeft ook de hoogste bungy gedaan in NZ, die gek, wat was dat hoog. toen we aankwamen zagen we een man gillend springen en het hield niet op, je zag m niet eens meer zo diep! Mel wilde nog steeds, het filmpje staat op FB.
Het echte reizen is voorbij, we verblijven nu in Christchrurch. En omdat het mooi weer is kunnen we lekker vrij camperen naast de stad. Mel heeft al werk bij een schilders bedrijf na 1 telefoontje, nu ik nog!
De rest van de omgeving proberen we op de moter te doen, dus niet getreurt, er komen nog verhalen!!!
hoop dat iedereen een leuk sinterklaas heb gehad! Veeeel liefs van ons!

• 13 December 2013 - 08:15

Mandy:

Hi skatten, wat gaaf zeg. Jullie doen mooie dingen. Prachtige foto's hoor. En nu dus het werkende leven weer oppakken. Gaat lukken. We zijn zo trots op jullie. x

• 13 December 2013 - 08:58

Michelle :

Hee toppers!
    Echt een super trip maken jullie er weer van.
    En wat een sprong zeg! Egt super gaaf!
    Mooie omgeving ook op de beelden van het filmpje te zien.
    Geniet nog lkkr samen scatten!
    Dikke kuss

• 13 December 2013 - 13:04

Jeroen:

Mooie fotoos mooi filmpje mel zet em op daar en super genieten we denken aan jullie
    Xxxxx

• 13 December 2013 - 13:52

Annemiek:

Hallo wereldreizigers. Dat gaat weer top allemaal. Ik vind de filmpjes erg leuk, dat mag wel meer en ook van jullie want ik vind het erg leuk om jullie erop terug te zien. FOX glacier was dat denk op de foto. Kus xxx