gesetteld - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van mel en kelsey - WaarBenJij.nu gesetteld - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van mel en kelsey - WaarBenJij.nu

gesetteld

Door: kel

Blijf op de hoogte en volg mel en kelsey

07 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rangiora

Nadat we Christchurch hadden bekeken, wilde ik er eigenlijk echt niet blijven. De stad zelf was in puin, hekken stonden om gebouwen heen, rotsblokken lagen op straat, overal stonden hijskranen en de winkelstraat was omgebouwd met container winkels en restaurants, totdat het weer opgebouwd werd. dat zag er opzich heel leuk uit, heel anders. Die dag erna viel alles weer mee, want rond om de stad stond alles nog met winkelcentrums en huizen, dus ik was weer gerust haha!

We stonden dus lekker op een vrijcamping en ondertussen zochten we druk naar een verblijfplaats en werk voor mij. We ontmoetten Rob 42 en Sandy 49 daar op de camping. Ze stonden daar met een mooie caravan. Wat een leuk stel, en dat vonden ze ook van ons, dus ze stelde voor dat Mel en ik in de caravan mochten verblijven tot we wat gevonden hebben. Niet op de vrij camping hoor! Maar op het pad naast hun huis. De volgende dag trokken we erin! Alles zit erin, keuken, banken, bed, douche, wc en tv!
We zitten mooi hier hoor!
Rangiora Is klein, gezellig, leuke mensen,ligt vlakbij christchurch, heeft een leuke winkelstraat en alles wat je nodig hebt. Perfect om hier te blijven en een kamer te vinden.
We trekken ook vaak met ze op. Rob heeft 2 motoren, waaronder een ducati ss nog wat, die Mel en hij aan het opknappen zijn. Mel mag erop rijden met een weekend trip naar een motorrally die gepland staat!

Mel kon aan het werk, 2 dagen, want de bouwvak was weer in gang, weer vakantie! De meeste mensen vinden dat niet zo vervelend, maar goed, wij zijn wel klaar om wat te verdienen en ja, daar zitten we dan weer!
Ondertussen heb ik ook werk gevonden, van alle cv`s gegeven aan sushi bars overal rond en in christchurch, krijg ik een baan in Rangiora, waar we u ook verblijven. Haha ik kan lopend naar mijn werk, echt mazzel!

Met kerst zijn we naar Laura en Tom geweest, er was ook een kiwi, iedereen hartstikke zat dus dat ging goed. Met oud en nieuw met zn 5en in onze auto gepropt voor een 6 uur lange trip naar queenstown. Tom en Laura hadden nog niets gezien dus dat was leuk! Lekker weer, mooi vuurwerk en gelukkig konden we een club met house vinden! Er wotd veel dubstep ge draait en de muziek is niet altijd even goed als in EU! En Laura en ik konden ons weer eens opdoffen voor een feest! PFF wat is dat lang geleden zeg!
We stonden daar 2 nachten, queenstown bekeken en uitgerust. Op de terugweg was het toch druk! Normaal heb je de weg voor je zelf maar het schijnt dat iedereen rond die tijd naar queenstown en omgeving gaat, dus dat was best apart zo druk. We hadden een andere route genomen, die wij ook nog niet gezien hadden.
Het weerbericht: HEEL erg wisselvallig, net als in NL, 3 seizoenen in 1 dag. Het kan veel regenen, maar zoals de laatste dagen mooi weer en heel warm.
De stranden hier vlakbij zijn gelukkig mooi en niet vol met steen!

Dit was het weer, gelukkig nieuw jaar allemaal!

• 07 Januari 2014 - 23:14

Mandy:

O wat geweldig zeg, echt leuk hoor. Heel mooi, jullie zijn lekker bezig daar en hebben het goed voor elkaar.
    Liefs Mam

• 08 Januari 2014 - 09:27

Mandy:

En de foto's zien er gezellig uit hoor. Top.

• 08 Januari 2014 - 17:01

Maria Van Emmerik:

Hoi levens genieters. Ook alle goeds voor jullie. Leuk hoor om die verslagen te lezen.
    Het is hier niet koud . Nog steeds rond de 10 graden.
    Nee, winter is het pas in Amerika.
    Heb nu even een hond te logeren van een vriendin, gezellig hoor.
    Met mijn rug gaat het nu een stuk beter. Ben ook aan gepast aan het werk.
    Zaterdag gaan Kitty ren ik weer naar Fem.
    Gaan om de week. Ze vind het heel fijn als we komen.
    Nou Mel. Ánnemiek gaat zo 3weken naar Vietnam en Kuuks naar Sri lanka. Ik geloof 5weken. Baas boven baas.
    Nou luitjes nog veel plezier. Groetjes. Maria

• 08 Januari 2014 - 18:01

Sandra:

Dat klinkt goed, als echte New Zealanders. En het ziet er gezellig uit hoor allemaal. Fijn om te horen dat het zo goed gaat. Blijf dat maar lekker vertellen :) Hier gaat goed, inderdaad lekker warm, lijkt wel lente.
    Dikke kus X

• 08 Januari 2014 - 20:08

Hilma:

Leuk om allemaal weer te lezen! De foto's zien er ook weer gezellig uit, echt mooi daar. Jullie ook een gelukkig nieuwjaar, en blijf het maar zo leuk hebben met elkaar. Groeten Hilma.

• 08 Januari 2014 - 22:32

Bo:

Hoi skatten, wat goed dat jullie nu een beetje gesetteld zijn! ik weet het soms kan alles even enorm tegen zitten, maar meestal daarna komt alles weer helemaal goed!
    Hier ook leuke kerst gehad, totaal geen kerst sfeer maarja de kerstmuts stond op haha, jullie ook een super 2014 en dat we elkaar sowieso dit jaar gaan zien! Waar dan ook!
    Dikke kus Bo

• 09 Januari 2014 - 17:10

Annemiek:

Doe je wel voorzichtig op die motor. Ik ken die Ducati ss. Ducati, stuk gaat ie. Ik zal dat kreng wat aangedouwd hebben. Dus Kelsey, je bent gewaarschuwd. Wel een mooi land om lekker te toeren. Prachtige foto's. We kijken ze erg vaak. Kus annemiek

• 13 Januari 2014 - 15:17

Diana Kruyver:

Hallo,
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Fijn dat jullie werk gevonden hebben. Geld is toch handig om verder te kunnen reizen. Weten jullie al wat jullie plannen zijn? Heel erg bedankt voor het lieve kaartje dat jullie mij gestuurd hebben. Geniet van jullie verblijf in Rangiora en hopelijk vinden jullie snel een appartementje. Gr. Diana, Bart, Jip en Kaz

• 06 Februari 2014 - 16:45

Opa Theo:

Hallo lieve mensen,
    Wel wat laat maar een voorspoediger nieuwjaar kan je toch niet gewenst krijgen door zo'n verre Opa.
    Wat jullie doen had ik ooit ook graag gedaan maar het zijn nu andere tijden dus blijf zoveel mogelijk genieten. Ik geniet er ook van mee! Groeten en liefs van de oudelui uit Woerden.