eindelijk weer een verhaal - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van mel en kelsey - WaarBenJij.nu eindelijk weer een verhaal - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van mel en kelsey - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een verhaal

Door: kel

Blijf op de hoogte en volg mel en kelsey

15 September 2013 | Australië, Mission Beach

na al onze mooie uitstapjes, gaan we weer op weg, richting de daintree. Een tropisch regenwoud waar we mogen werken aan een huis wat later bedoeld is voor retraite. Onderweg naar boven komt er steeds meer regenwoud, en omdat australie overal wandelpaden heeft, kiezen we wat mooie uit. We reden ook de WATERVALWEG land in waards, waar je zwempoolen onder de vallen hebt. We overnachtten bij de Innot hotsprings, een camping bij natuurlijke waterbronnen. Daar kun je dag en nacht in baden. Omdat er niemand bij de receptie was de volgende morgen zijn we maar gegaan. Na weer een hele weg watervallen sliepen we aan een meer. Daarna zijn we naar Cairns gegaan, echt een stad voor uitgaan en backpackers, dus we hangen daar onze verkoopadvertenties voor onze auto op. Later gaan we samen met Jelle, de man waarvoor we werken, en Sascha een duitse man die daar ook helpt met bouwen, naar de daintree. Met de ferry over een rivier met krokodillen, komen we in het woud. Het huis staat vrij in de rimboe, je ziet hier veel verschillende vogels, cassowary`s en kleurige vlinders. In de nacht is het ook druk met allerlei dieren. Het regenwoud sluit aan op bounty stranden, wat aansluit op het barrier reef, paradijs dus! Langs het huis loopt een creek waaruit je kunt drinken en je kunt over de creek op verkenningstocht naar een waterval, Mel gaat met een machette voorop!
We hadden ook een weekend trip met Sascha en zijn 4x4 naar cooktown. Over dirtroad en veel hobbels komen we bij mooi stranden en wandelpaden met watevallen en zwempoolen waar we ons kostelijk vermaken. Onderweg kwamen we een grote familie aboriginals tegen jet twee auto's waarvan er 1 een lekke band had. Sascha is automonteur dus die had alle spullen bij zich. De oudere zaten op tuinstoelen achter in een auto. Ze stonden daar lekker te nixen en niet te stressen, alsof ze thuis waren. Maar dat zijn ze natuurlijk ook, ze zijn nog maar zo kort in de beschaafde wereld, ze geven om zulk soort dingen niet veel, ze hebben eigenlijk nog steeds niet nodig. Dat was erg bijzonder om dat zo te bekijken. Ooj kom je hier veel andere diersoorten tegen, en ook zomaar een uil in het wild!
Omdat we veel kou en regen gehad hebben en het nu zonnig en warm word, hebben we besloten ons visum voor 3 maanden te verlengen. We zijn ondertussen in mission beach te gast bij johnny en zwangere katy, die we hadden ontmoet bij jelle in de daintree. Ze zijn erg gastvrij en hun vrienden houden veel van gezelligheid. Hun huis staat aan het strand waar we zo nu en dan onder de palm liggen. Hier vind je wallabi's un de buurt. We hebben wat werk gevonden, dus we vervelen ons niet. Als we hier klaar zijn verkopen we onze auto en hopen we eind oktober begin nov in nieuw zeeland te zitten waar we heel erg naar uit kijken. Tijd voor nieuwe avonturen!

PS: we hebben nu snel internet waar het in de daintree nog aan ontbrak, dusook bij ons vorrig verslag staan de fotos hoor!

• 15 September 2013 - 09:20

Jeroen En Kim:

Wat een mooie fotoos weer en nee we zijn NIET jalours :) greetz

• 15 September 2013 - 09:36

Hilma:

Prachtig! En wat maken jullie veel mee! Geweldig, blijf lekker genieten! Hilma

• 15 September 2013 - 11:28

Mandy En Sandra:

Lieverdjes wat een prachtig verhaal. Jullie hebben het echt leuk zo samen. Mooie avonturen ver weg, maar met het verhaal en foto's weer een stukje dichterbij xxx Man en San

• 15 September 2013 - 13:35

Sandra:

Hadden we nu al een foto van een walibi gezien??

• 15 September 2013 - 14:13

Annemiek:

Hallo schatjes. Ik was net jullie verslag aan het lezen toen de skypetune ging. Erg leuk om elkaar te zien en te spreken. Het reisverslag liet lang op zich wachten maar..... Erg leuk om te lezen en ook de foto's zijn geweldig. Kus van ons xxx

• 15 September 2013 - 20:08

Vanavond was op de Belgische zender een natuurprogamma over..... De daintree. Een uur lang, prachtig en ook de kasuaris gezien, de loopvogel. En heel veel moois. Kus

• 16 September 2013 - 18:24

Dennis Tuinman:

Hey mel klinkt weer als een super avontuur. Is goed om te horen dat jullie nog vol op genieten. Geniet er nog lekker van!!